Leeuwarden/Groningen – De NDC mediagroep laat via haar website weten te werken aan een plan voor een duurzaam gezonde toekomst. Het bedrijf, sinds enige tijd onderdeel van het Mediahuis uit België, richt zich op digitale groei en transformatie. Als gevolg van de plannen wordt de organisatie aangepast en vervallen circa honderd banen bij NDC.

De komende tijd worden de digitale platformen van Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant versterkt door integratie van thematische kanalen waaronder gezondheid, wonen, reizen en arbeidsmarkt. Het Friesch Dagblad maakt een digitale inhaalslag door vernieuwing van de website. De focus ligt op digitale publicaties. Na de zomer wordt aan de zaterdagkranten van Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant een lifestylemagazine toegevoegd.

Huis-aan-huiskranten

NDC geeft zowel nieuwsbladen als huis-aan-huiskranten uit in Drenthe, Overijssel, Groningen, Friesland en Flevoland. Daartoe behoren ook bijvoorbeeld de Coevorder Courant en de Emmer Courant. Bij de advertentie-inkomsten is sprake van een structureel dalende trend. De NDC onderzoekt opties als samenwerking met andere partijen of (gedeeltelijke) verkoop.

Koos Boot, algemeen directeur NDC, laat via de website van het bedrijf weten, dat de maatregelen moeten leiden tot een duurzaam gezonde onderneming. Daardoor verdwijnen circa 100 van de 580 banen. Er is een sociaal plan afgesloten met de vakbonden. Het complete artikel is hier te vinden.

Zie ook:

Verdwijnen weekbladen NDC hangt in de lucht