Zweeloo/Zwinderen/Noord-Sleen – De drie buitenbaden in de gemeente Coevorden hielden zaterdag 23 april in samenwerking met de gemeente de actie BlueSaturday. Dat is een groot succes geworden.

Tijdens BlueSaturday kon iedereen met 25 procent korting een zwemabonnement kopen bij de buitenbaden in Noord-Sleen, Zweeloo en Zwinderen. Dat leverde ruim 2300 verkochte abonnementen op.

In de afgelopen twee jaar hadden alle baden en hun gasten te maken met beperkingen door coronamaatregelen. Dit zorgde voor minder bezoekers en fors minder abonnementhouders. Het doel
van BlueSaturday was om zoveel mogelijk mensen terug te krijgen naar de buitenbaden, om lekker te sporten en te bewegen. En dat is zeker gelukt. Alledrie de buitenbaden hebben dit jaar ongeveer net zoveel abonnementen verkocht als vóór de coronajaren. Een duidelijk keerpunt na de daling in de afgelopen twee jaar.

Blij met de reacties

Voorzitter Jan-Roelof Kunstman van Bosbad Noord-Sleen: “We zijn heel blij dat we met deze actie zoveel mensen hebben bereikt en dat ze er ook weer voor kiezen om een abonnement bij een van
de baden te nemen.” Dat beeld herkennen ze bij Bosbad Zwinderen zegt voorzitter Erik Lanting: “De actie was een groot succes! In Zwinderen konden de mensen bij het bad een abonnement
bestellen, en er stond bijna de hele dag een rij.” Ook in Zweeloo was het druk vertelt voorzitter Olfred Nijenbanning: “We hebben heel veel enthousiaste reacties gekregen op BlueSaturday. We
zijn heel blij met alle verkochte abonnementen en kijken uit naar het nieuwe seizoen!”

Samen

Wethouder Joop Brink kijkt tevreden naar het resultaat: “Mooi dat we dit, samen met de vrijwilligers van onze mooie buitenbaden voor elkaar hebben gekregen. En nu maar hopen op een
mooie zomer, veel zwemplezier en veel mensen in beweging!”

Naast Blue Saturday proberen de baden ook op andere manieren bezoekers weer naar de baden te trekken. Dit doen ze onder andere in samenwerking met de buurtsportcoaches door het promoten van deelname aan de sportlessen, het organiseren van activiteiten voor specifieke doelgroepen zoals ouderen of jongeren en het opzetten van activiteiten tijdens de zomervakantie voor kinderen die niet op vakantie gaan.

Inwoners laten bewegen en recreëren: dat is en blijft de drijfveer voor de baden. Dat geldt voor zowel de recreatieve zwemmer, de baantjeszwemmer en mensen die gezond willen blijven met aquafit en conditiezwemmen.