Coevorden – ‘Coevorden, stad van strijd’ is het nieuwe merk waarmee de binnenstad van Coevorden zich op de kaart gaat zetten als aantrekkelijke, verrassende en onderscheidende bezoekersstad. De gemeente Coevorden, Stichting Centrummanagement Coevorden gaan samen met de ondernemers en culturele organisaties in de binnenstad de nieuwe strategie voor citybranding tot uitvoering brengen.

Deze bundeling van krachten draagt de naam ‘Samen Merken’, oftewel samenwerken aan het stadsmerk, zodat ‘Stad van strijd’ consequent en breed zichtbaar wordt uitgedragen. De strategie is gezamenlijk ontwikkeld met begeleiding van adviesbureau Bureau Buhrs, gespecialiseerd in gebiedsmarketing en communicatie.

Het merk Coevorden

Om Binnenstad Coevorden bekend te maken als een aantrekkelijke en onderscheidende bezoekersstad is het belangrijk om de eigenheid van de binnenstad breed uit te meten. De unieke kenmerken waarmee de binnenstad naar buiten treedt, zijn het historisch erfgoed, de historische verhalen -waaronder het ontstaan van Coevorden, Ganzenstad en de verhalen van Strijd-, de ambachten, het culturele aanbod en het ruime vrijetijdsaanbod in Coevorden en de regio. De merkwaarden die daaraan verbonden worden, zijn vakmanschap, robuust, ongedwongen, beleving en trots.

Acties Samen Merken

In de komende maanden staan diverse acties gepland om met elkaar de aandacht te trekken. Denk aan de ontwikkeling van een thematische verpakkingslijn voor de ondernemers, de lancering van de website Coevorden Stad van strijd, de uitgave van een glossy magazine, de presentatie van het nieuwe beeldmerk in de winkels en op straat zoals met bijpassende vlaggen en vaandels, alsmede stoere muurschilderingen. Dat is nog maar het begin. Het hele komende jaar zullen thematische uitingen en bijzondere initiatieven de inwoners van bezoekers verrassen.

Lees ook:

‘Stad van strijd’ moet hét kenmerk van Coevorden worden