Regio – Om de bestemming Hunebed Highway nog beter over het voetlicht te brengen en het merk te versterken, richten ondernemers in het gebied een digitaal platform in en ontwikkelen een app.
Naast de provincie Drenthe en de ondernemers worden ook de vijf Hondsruggemeenten (Coevorden, Emmen, Borger-Odoorn, Aa en Hunze, Tynaarlo), Recreatieschap Drenthe en Marketing Drenthe betrokken bij de ontwikkeling van het platform.
Bezoekers aan het gebied kunnen er alles vinden over deze toeristische bestemming. Voor de ontwikkeling van het platform en de app stelt de provincie Drenthe gefaseerd 116.200 euro beschikbaar.
“Het sluit aan bij onze wens om meer toeristische bestemmingen in Drenthe op de kaart te zetten. De kracht van deze bestemming ligt bij de energie en inzet van de ondernemers. De provincie ondersteunt dit initiatief graag”, aldus gedeputeerde Henk Brink.
Op het platform en de app kunnen bezoekers aan het gebied zich voorbereiden op hun verblijf. Ze kunnen een verblijf boeken, maar ook arrangementen van diverse samenwerkende ondernemers boeken. Er is daarnaast gedetailleerde informatie te vinden over bezienswaardigheden, wandelroutes, natuurbaden en horecagelegenheden.
Bert van der Linde, directeur van attractiepark Drouwenerzand: “Het is vooral een hulpmiddel om de bezoekers aan het gebied zo goed mogelijk te faciliteren en te laten zien wat wij te bieden hebben.” De app en het platform, die worden ontwikkeld door New Nexus Mobile, zijn vermoedelijk eind augustus beschikbaar in het Nederlands, Duits en Engels.