Coevorden – Raptim en ING blijven na zes succesvolle jaren ook de komende drie jaar samenwerken. Het sponsorcontract met hoofdsponsor van het Talentenplan ING is per 1 september verlengd. ING verlengt de komende tijd de contracten met meer dan vijfhonderd amateurvoetbalverenigingen.

Minimaal 25 procent van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal. Dit sluit aan bij de doelstelling die de KNVB en ING begin dit jaar hebben uitgesproken om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. Raptim is blij met het vertrouwen van ING om samen te werken aan de groei van het meiden- en vrouwenvoetbal.

Blij

Raptim gaat voor verdere groei van het meiden- en vrouwenvoetbal. Dat is de afgelopen jaren al volop in ontwikkeling in Nederland. Met onder andere de bijdrage van ING krijgt het meiden- en vrouwenvoetbal de kans om zich ook bij amateurclubs verder te ontwikkelen. Voorzitter Jaap de Haan: “We zijn ontzettend blij met de verlenging van ons sponsorcontract met ING als hoofdsponsor van ons Talentenplan en kijken uit naar de komende jaren. En natuurlijk dragen wij graag bij aan de verdere ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal in Nederland.”

De gezamenlijke ambitie van de KNVB en ING is om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. De komende vijf jaar werken beide partijen samen met honderden amateurclubs aan een groei van 25 procent naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25 procent meer vrouwelijk kader bij amateurclubs. Steven Sedee, manager sportsponsoring ING: “We zijn er trots op dat we juist in deze tijd de amateurverenigingen kunnen blijven steunen. Zij zijn de basis van het Nederlandse voetbal. Het is belangrijk voor het succes van het meiden- en vrouwenvoetbal dat de amateurclubs hierin ook hun rol pakken. Zij hebben de kennis, kunde en faciliteiten in huis om meiden- en vrouwenvoetbal aan te bieden en verder te ontwikkelen. Samen met Sarina Wiegman, bondscoach van de OranjeLeeuwinnen, en sinds 14 februari 2020 de ambassadeur van het meiden- en vrouwenvoetbal, willen we het voetbal de aandacht geven die het verdient.” ING wil daarbij als hoofdsponsor van de KNVB en het Nederlandse voetbal alle voetballiefhebbers zo goed mogelijk faciliteren zodat zij dat kunnen doen wat zij het liefste doen: met voetbal bezig zijn.

De hele jeugdafdeling krijgt nieuwe wedstrijdshirts van ING. Deze worden momenteel geproduceerd en zullen voor de winterstop worden uitgedeeld.