Coevorden – Willem de Bie uit Coevorden, eigenaar van Willem de Bie Music Promotion, is al tien jaar actief als plugger voor artiesten. De werkzaamheden van een plugger omvatten werkzaamheden ten gunste van de artiest.
Willem de Bie Music Promotion houdt zich voornamelijk bezig met het Nederlandstalige lied, maar maakt ook uitstapjes naar het Engels-, Duits- en Franstalige lied. “Ook in het buitenland hebben wij contacten met diverse zenders waar wij deze nummers aanbieden. De singles en videoclips worden aangeboden en gepromoot bij de diverse radiozenders in binnen- en buitenland, DIGI-Plug en de horecamuzieksystemen. Ook worden de producties aangeboden bij diverse televisiestations in Nederland en België en bij tv-opnames in Nederland van TROS Muziekfeest, Toppers van Oranje, Hart voor Muziek en Het Artiestenfestival”, aldus De Bie. “Wij hebben een gevarieerd klantenbestand, van de bekende namen tot de minder bekende namen en de beginnende artiesten. Zij hebben menig successen mogen behalen dankzij onze promotie.”
In de beginjaren van zijn werkzaamheden ging Willem de Bie persoonlijk de singles en cd’s aanbieden bij de radiozenders en de landelijke plugdagen in Hilversum en Loosdrecht. Nu gaat dat voornamelijk digitaal, maar de contacten zijn er nog steeds. Daarnaast worden persberichten verstuurd naar allerlei media.
Foto: Het echtpaar Willem de Bie en Jacqueline Hermes-de Bie (eigen foto).